Marie Helgesson - en presentation
Digital marknadsföring - pusselbitar som passar?
Se min presentationsfilm (ca 2 min):
Digital marknadsföring då och nu
Som marknadskoordinator och som grafisk formgivare har jag ständigt strävat efter att utveckla mina färdigheter genom praktisk erfarenhet och kontinuerlig inlärning. Under 2024 kommer jag avsluta min yrkeshögskoleutbildning till digital marketing manager. Men kärt barn har många namn som man brukar säga och andra titlar skulle kunna vara onlinemarknadsförare, digital kommunikatör eller marknadsassistent. Eller mer specifika områden som webutvecklare, social media-specialist.
Det finns tid för uppdag inom SEO, SEM, sociala medier och websidor eller något annat område inom mina kompetenser.
Marknadskoordinator och grafisk formgivare - erfarenheter
Som marknadskoordinator på Aviko Norden och grafisk formgivare på Aller medias marknadsavdelning och på Tryckaren har jag haft olika ansvarsområden:
- Digitala marknadsföringskampanjer som banners, reportage och kokböcker.
- Grafisk formgivning av trycksaker som broschyrer, kampanjblad och skyltar.
- Kampanjplanering
- Sociala medier content och kampanjer
- Websidor utveckling och uppdatering
- E-postmarknadsföring
- Projektledning mässor och event
Entreprenören
Painpoints:
– Begränsad erfarenhet
– Tight budget
– Önskan om tillväxt
Marknadschefen
Painpoints:
– Krav på att hålla sig uppdaterad
– Utmaningar med att nå nya kunder
– Behov av mätbara resultat
Etablerade företagaren
Painpoints:
– Konkurrensen på marknaden
– Behov av att anpassa sig till nya trender