mariehelgesson.se

Marie Helgesson - en presentation

Digital marknadsföring - pusselbitar som passar?

Se min presentationsfilm (ca 2 min):

Digital marknadsföring då och nu

Som marknadskoordinator och som grafisk formgivare har jag ständigt strävat efter att utveckla mina färdigheter genom praktisk erfarenhet och kontinuerlig inlärning. Under 2024 kommer jag avsluta min yrkeshögskoleutbildning till digital marketing manager. Men kärt barn har många namn som man brukar säga och andra titlar skulle kunna vara onlinemarknadsförare, digital kommunikatör eller marknadsassistent. Eller mer specifika områden som webutvecklare, social media-specialist.
Det finns tid för uppdag inom SEO, SEM, sociala medier och websidor eller något annat område inom mina kompetenser.

Digital marknadsförare Marie Helgesson

Marknadskoordinator och grafisk formgivare - erfarenheter

Som marknadskoordinator på Aviko Norden och grafisk formgivare på Aller medias marknadsavdelning och på Tryckaren har jag haft olika ansvarsområden:

  • Digitala marknadsföringskampanjer som banners, reportage och kokböcker.
  • Grafisk formgivning av trycksaker som broschyrer, kampanjblad och skyltar.
  • Kampanjplanering
  • Sociala medier content och kampanjer
  • Websidor utveckling och uppdatering
  • E-postmarknadsföring
  • Projektledning mässor och event

Entreprenören

Driven entreprenör som har nyligen startat sitt eget företag. Har en vision om att växa sitt företag och nå ut till en bredare publik online, men saknar kunskapen och resurserna för att göra det på egen hand.



Painpoints:
– Begränsad erfarenhet
– Tight budget
– Önskan om tillväxt
Är det du?

Marknadschefen

Marknadschef på ett medelstort företag i Helsingborg med omnejd. Trots att företaget har funnits ett tag på marknaden, inser man vikten av att utöka företagets närvaro online för att möta de nya kraven från kunderna och stärka konkurrenskraften.


Painpoints:
– Krav på att hålla sig uppdaterad
– Utmaningar med att nå nya kunder
– Behov av mätbara resultat

Etablerade företagaren

Marknadschef på ett medelstort företag i Helsingborg med omnejd. Trots att företaget har funnits ett tag på marknaden, inser man vikten av att utöka företagets närvaro online för att möta de nya kraven från kunderna och stärka konkurrenskraften.

Painpoints:
– Konkurrensen på marknaden
– Behov av att anpassa sig till nya trender